7 de janeiro de 2011

Vernizes e nomes tão giros / Nail lacquer and cute names

Português: Fiquei fascinada com as cores destes vernizes da Sephora. São um pouco pequenos e a relação quantidade/preço não é a melhor, mas as cores são fantásticas e há tantas por onde escolher. Eu tenho sempre imensa dificuldade com vernizes, porque na maioria das vezes são sempre dentro dos mesmos tons e são aborrecidos.
Em tempos tive problemas em roer as unhas  muitas vezes roía tanto que nada me podia tocar nas pontas dos dedos sem me causar uma dor imensa. Pintar as unhas foi uma das maneiras que usei para ultrapassar essa mania horrível. Tenho de admitir que resultou, não porque me fizesse impressão o sabor do verniz, mas porque não gostava de ver o verniz lascado. Deixei de roer as unhas (embora às vezes ainda me dê um ataca quando estou nervosa ou sobre stress), mas passei a roer as peles em volta das unhas, as cutículas. Ou seja é impossível ganhar! Mas pelo menos descobri o gosto pelas unhas coloridas : )
Chega de bla bla bla, estas são as minhas cores preferidas da linha da Sephora. Existe Sephora by OPI que é um pouquinho mais caro mas são frasquinhos maiores e também têm cores muitos giras.

English: I was fascinated with the colors of varnishes from Sephora. They are a bit small and the quantity / price ratio is not the best, but the colors are fantastic and there are so many to choose from. I always have great difficulty with varnish, because in most cases they are in boring colours that are all the same.
I had trouble with biting my nails, often gnawed so much that notihing could touch my fingertips without causing me immense pain. Painting my nails was one of the ways I used to overcome this horrible habit. I have to admit it worked, not because I didn't like the taste of the varnish, but because Ididn't like to have chipped nails. I stopped biting my nails (although sometimes I have an attack when I'm nervous or stressed), but I started to chew the skin around the nails, the cuticles. Oh well! it's impossible to win! But at least I discovered I love nail colour :)
Enough bla bla bla, these are my favorite colors of the line from Sephora. Sephora by OPI is a little more expensive but has more product and cute colors too.



Sephora:

 Night Cap
Picnic in the Park

 Vintage Sweater
 Money Maker
 Where' s My Purse?
Teeny Bikini 
1st Night







Sephora by OPI:

Just a Little Dangerous



Teal We Meet


Merry Me!


Amanhã espero ter um "outfit" para vocês.

Beijinhos
LVB

4 comentários :

Lisa (aka sweetie) disse...

Love these new OPI colors....I have a few already. Love it.

XO Lisa

Anna disse...

That "money maker" color is gorgeous.
I just got a similar one from essie.
xxx

Fashion Cappuccino disse...

Beautiful colors! My favorite one is "Where's my purse?". Your header picture is very pretty! xoxoxoo

Alina A. disse...

lovely colours. I`m into metallics right now.xx

http://www.theprovocativecouture.com/